Tammikuun viimeisenä maanantaina kokoontui 150 verkkoyhteisöjen johtamisesta kiinnostunutta kuulijaa Tampereen Rosendahliin. Pääpuhuja Antti Isokangas uskoi, että kaikki viestimet muuttuvat pikku hiljaa sosiaalisiksi ja ammattimaisten sisältöjen jako sen myötä lisääntyy. Ilmiöt syntyvät hänen mukaansa juuri valtaviestimissä, ja niistä vain puhutaan sosiaalisessa mediassa. Kokemukseni on juuri päinvastainen: sosiaalisen median puheenaiheet kuulee muutaman tunnin kuluttua radiosta ja lukee seuraavan päivän lehdestä, vaikkei lähteitä usein näykään. Suuntaus on mielestäni vieläpä selvästi vahvistunut. Yritysnäkökulmaa edustaneet Marko Suomi ja Janne Ruohisto pohtivat, miten henkilöstön saa käyttämään tarjottuja yhteisötyökaluja. Kysymykseen vastasi Pirjo Friedrich esittelemällä F-Securen innovointihanketta, joka talkoistetettiin Owela-alustalla. Toimintaa saatiin aikaan viikoittain vaihtuvilla persoonallisilla tehtävänannoilla, aktiivisuuden palkitsemisella ja sähköpostimuistutuksilla – siis samaan tapaan kuin verkko-opetuksessa. Rosendalin tapahtuman nimi oli hankala CMAD2013, ja yksi keskustelunaihe olikin suomenkielisen vastineen löytäminen community manager -nimitykselle. Aamulehti ratkaisi asian seuraavana aamuna ottamalla käyttöön nimikkeen yhteisöjohtaja.