Online Educan kiinnostavin anti ei tänä vuonna liittynytkään verkko-oppimiseen vaan vaikuttamiseen. Steve Martin puhui innostavasti suostuttelun taidosta, josta hänellä itsellään oli vakuuttavia näyttöjä. Työskennellessään veroviranomaisten kanssa hän teki loistavaa tulosta muuttaessaan uhkailevat karhukirjeet suostutteleviksi. Uusituissa kirjeissä kerrottiin, miten useimmat maksavat veronsa täsmällisesti, mitä verojen maksaminen ajallaan säästää ja mitä hyvää säästyneillä rahoilla voidaan tehdä. Martinin mukaan ihminen laumaeläimenä toimii sosiaalisten normien mukaisesti eli samoin kuin muut, vaikka ei sitä tiedosta eikä tunnusta. Jos siis halutaan vaikuttaa käyttäytymiseen, on kerrottava konkreettisia faktoja ihmisistä, jotka käyttäytyvät toivotulla tavalla. Esimerkiksi hotellissa pyyhkeiden uudelleenkäyttö lisääntyi 26 prosenttia, kun niihin liitetty viesti kertoi − ympäristövaikutusten sijaan −, että useimmat muutkin vieraat tekevät niin. Merkittävä suostuttelukeino on myös pyytää ensin ihmisiä tekemään pieniä oikeansuuntaisia tekoja, jotka sitouttavat heidät asteittain toivottuun toimintaan. Entä millainen sitten pitäisi olla suostuttelevan viestin sävy? Läheinen ja persoonallinen.