Kesän lukulistallani oli Janne Jääskeläisen Verkkopalvelun ostajan opas. Yllätyin iloisesti kirjoittajan rempseästä tyylistä ja asiakaskeskeisestä lähestymistavasta. Kantavana ajatuksena kirjassa on kultainen kysymys ”Mikä on sivuston tarkoitus?” (Kultainen sääntö taas on Jääskeläisen mukaan ”Se jolla on kulta, sanelee säännöt”.) Verkkopalvelujen tilaajan ja toimittajan on osattava vastata kultaiseen kysymykseen, sillä vastaus määrää sen, mitä käytännön ratkaisuja tehdään. Tarkoituksen toteutumista selvitetään mittaamalla, ja yksi parhaista mittareista on Jääskeläisen mukaan raha. Hänen oppaansa palveleekin parhaiten niitä, joiden sivusto myy selkeästi jotakin, mutta hyödyttää myös julkisia aloja. Vaikka ne eivät suoranaisesti kauppaa mitään, mittaus kertoo palvelujen kiinnostavuudesta ja käytettävyydestä, jotka taas ovat muutettavissa säästöiksi. Onnistumista arvioidaan kääntämällä verkkopalvelun tarkoitus sellaiseksi käyttäjän toiminnaksi, jota voi mitata: kuinka moni ostaa, rekisteröityy, kommentoi, tilaa uutiskirjeen − tai jättää soittamatta asiakaspalveluun. Verkkopalvelun tarkoitus toteutuu parhaiten, kun polku tavoiteltuun toimintaan tehdään yksinkertaiseksi.