Viime keskiviikkona Hermian aamiaistapahtumassa (”Technopolis Business Breakfast”) kävi Aarne Töllinen kertomassa Tjäreborgin sosiaalisen median käytöstä. Asiakaspalvelua tarjotaan somessa 76 tuntia viikossa – asiakas voi itse valita, haluaako palvelua Twitterissä, Facebookissa, keskustelupalstalla vai puhelimessa. Asiakaspalvelijat esiintyvät omilla nimillään sekä kasvoillaan, ja someviestinnän sävy on kepeän asiallinen; Facebook-viesteissä esimerkiksi käytetään hymiöitä mutta sähköposteissa ei. Töllisen keskeinen viesti oli, että sosiaalista mediaa ei pidä lähteä hoitamaan vasemmalla kädellä, sillä silloin maineriski todennäköisesti toteutuu. Jos päättää hoitaa somessa asiakaspalvelua, toiminnalle on asetettava mitattavat tavoitteet, se on resurssoitava sekä ohjeistettava, ja ennen kaikkea palvelua on jatkuvasti kehitettävä. Tjäreborgilla on käytössä Tjätti-verkkojuttelu, Facebook, Twitter,Instagram, Pinterest ja YouTube. Melko tehokasta sosiaalisen median käyttöä mielestäni.