Särkymätön viestintä avaa ProComin uuden julkaisusarjan, joka yhdistää tutkimustietoa käytännön viestintätyöhön. Julkaisun päätoimittaja professoriVilma Luoma-aho toivoo artikkelissaan viestinnältä nopeutta: yhteisön on ennakoitava asiakkaiden odotuksia. Odotuksien tunnistaminen taas vaatii, että omien tavoitteiden viestimisen sijasta painotetaan kysymistä ja kuuntelemista. Kuuntelemiseen kannustaa myös Tuula-Riitta Välikoski, jonka mukaan kuunteluumme vaikuttaa se, millaiseksi toiminnaksi sen ymmärrämme. Vuorovaikutteiseen kuuntelemiseen liittyy kuuluu paitsi tiedonkäsittely myös tarkoituksenmukainen jatkokäyttäytyminen. Laura Olkkonen kirjoittaa artikkelissaan, että kaksisuuntainen viestintä auttaa hallitsemaan sidosryhmien odotuksia. Perinteinen julkisuuden kontrollointi ei enää onnistu, koska julkisuus on pirstaloitunut eri areenoille. Janne Matikainen on samaa mieltä: vaikuttaminen hajautuu sosiaalisessa mediassa monenlaisten toimijoiden rihmastoksi. Kun yhteisö avaa sosiaalisen median tilan, sen on oltava valmis monenlaisiin keskustelupolkuihin. Kun vielä Erkki Karvosenkin ensimmäinen lääke viestinnän parantamiseen on dialogisuus, yhteisöjen täytynee aloittaa kysyminen ja unohtaa vastaaminen. Sosiaalinen media pystyy hyvin vastaamaan Särkymättömän viestinnän kuuluttamaan vuoropuhelun haasteeseen.