Yksityinen kielitoimisto

  • Palvelut
  • Tietopankki
  • Julkaisut
  • Tapahtumat
  • Yritys
Olet täällä: Alkuun / Palvelut / Selkokieltä asiakasviestintään

Selkokieltä asiakasviestintään

Selkokieltä tarvitsee tutkimukseen perustuvan arvion mukaan 600 000 suomalaista. Määrä kasvaa koko ajan väestön ikääntyessä ja ei-äidinkielisten määrän lisääntyessä. Selkokieli auttaa ihmisiä selviytymään tekstistyvässä yhteiskunnassa ja vähentää kuormitusta julkisen alan asiakaspalveluissa. Erityisen suuri selkokielen tarve on sosiaali- ja terveydenhuollon alalla. Koulutus kestää kolme tuntia, ja sen hinta on 1 200 euroa + alv. Kouluttajina toimivat Selkokeskuksen asiantuntijat.

Koulutuksen ohjelma

Mitä on selkokieli?

  • Selkokielen ja -tekstin periaatteet
  • Milloin riittää selkeä kieli, milloin tarvitaan selkoa?
  • Selkokielen mittari tason määrittämisessä

Selkoistaminen käytännössä

  • Aiheen käsittely
  • Kiinnostuksen herättäminen
  • Esittämisjärjestys, lauseet, sanat, termit
  • Tekstilajien kysymyksiä

Selkoaineistojen ulkoasu

  • Tekstin määrä, kirjasinkoko, rivin pituus
  • Millaiset kuvat tukevat tekstiä?
  • Esimerkkejä selkoteksteistä ja -kirjoista

Lisätietoa ja apuneuvoja

  • Selkokeskuksen toiminta ja aineistot
  • Lisälukemista

Search

    Pyydä tarjous.

    Valikoimaamme kuuluvat verkkoviestintään, kirjoittamiseen, kielenhuoltoon, verkko-opetukseen, sosiaaliseen mediaan ja asiantuntijaviestintään liittyvät koulutukset.

    Yksityinen kielitoimisto

    Tampere
    Puh. 040 5702 901
    info@yksityinenkielitoimisto.fi© 2023 · Yksityinen kielitoimisto · Sollertis

    • Suomi
    • English