Kuntia kehotetaan kiteyttämään pääviestinsä ytimekkääksi mainoslauseeksi. Se vie kunnan ilosanomaa vierailijoille yhdessä yhtenäisen visuaaliseen ilmeen kanssa. Ydinsanoman muotoilu mainoslauseeksi ei onnistu kuitenkaan ihan helposti, niin kuin pari päivää sitten käyty Twitter-keskustelu osoitti. Tahattoman koomisia iskulauseita on useita: Joroinen – Savon Pariisi, Parkano – Kehityksen valtatiellä ja Sanna Hirvosen muistama Seinäjoki – 24 tuntia hyvää elämää. Alkusointuun luottavat monet kunnat sisällöstä välittämättä: Päädy Pälkäneelle, Vetovoimainen Vesilahti ja Veli Pelkosen mainitsemaKykyjen Kyyjärvi. Englannin isokirjainintoa edustaa Kemijärvi – Vedenvälkettä ja Vihreää Kultaa, kartettavaa karavaanityyliä Ruokolahti – MaaseutuSaaristo ja silkaa englantia Vesa Heikkisen poimima Salla – In The Middle of Nowhere, jossa sentään on tervettä itseironiaa toisin kuin Teemu Peltolan 90-luvun inhokissa Raisio – town of today. Onnistuneita iskulauseitakin on: Rauma – Ol niingon gotonas.