Osui silmään viime viikonlopun Riihimäen Shopping 2015 -tapahtuma. On se ällistyttävää, kuinka englanti edelleen tunkee nimiin. Miksei sitten saksa käy, vaikka sikäläisiä turisteja käy englantilaisia enemmän. Mihin englannin kielen hohto perustuu? Muuttuuko umpisuomalainen suvisoitto kansainväliseksi trenditapahtumaksi, kun nimeksi pannaan Pipefest taiSummer Up? Perämetsän Pre-Heat Party pidetään Loop Stagella, jaUrban Chill Out -alueelle nousee Aikuisten Action Park. Olen kysellyt tuon tuostakin, ketä palvellee suomen ja englannin sekoittaminen markkinointikielessä. Vastauksissa on todettu, että englanti puhuttelee nuoria. Todennetaan asia ja kysytään alle 25-vuotiailta, kumpi kahdesta mainostekstistä miellyttää heitä enemmän: 1a) Ale by Isku vai 1b) Iskussa on ale ja 2a) SuomiAreena goes Kirjamessut vai 2b) Suomi-areena Kirjamessuilla. Jos enemmistö kannattaa a-vaihtoehtoja, lopetan valittamisen.
Vastausaikaa on heinäkuun loppuun, sillä Sana viikonvaihteeksi jää lomalle ja palaa ruutuun elokuun alussa. Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille kielenystäville!