Kunnan internetsivujen käyttökelpoisuudesta saa tietoa käyttäjätutkimuksista ja kuntalaisten suorista palautteista. Monissa kunnissa käyttäjät näyttävät olevan melko tyytyväisiä, esimerkiksi Tampereella kouluarvosanaksi kyselyissä on annettu useimmiten kahdeksan. Kunnan laajojen sisältöjen toimittaminen selkeäksi sivustoksi ei ole yksinkertaista, sillä aineistojen käyttö vaatisi kuntalaiselta usein ennakkotietoa kunnan organisaatiosta. Vaikka käytettävyyttä seurataan tilastojen ja tutkimusten avulla, yksityisen kuntalaisen kannattaa myös antaa suoraa palautetta, jos ei löydä tarvitsemaansa tietoa tai ei saa selkoa kapulakielestä. Kehittämisen kannalta on hyödyllistä saada yksityiskohtaista tietoa erilaisten tiedonhakijoiden pulmista. Entä miten kannustaa ihmiset kommentoimaan? Yhteydenoton pitää olla helppoa: yhteyshenkilöt näkyviksi, keskustelumahdollisuus sosiaalisessa mediassa sekä matalan kynnyksen palautelomakkeet ja -painikkeet.