Vertailin kolmen saman kokoluokan kaupungin Twitter-viestintää. Mukana oli Tampereen, Espoon ja Oulun kaupungeilta 120 viimeistä tviittiä, jotka ajoittuivat marras-tammikuuhun. Kaupunkien strategiset mitat ovat seuraavat:
Tampereella on tviittejä 15 200, seuraajia 10 100, seurattavia 164.
Espoolla tviittejä on 3 548, seuraajia 3 605 ja seurattavia 377.
Oululla tviittejä on 22 200, seuraajia 5 741 ja seurattavia 121.
Kaupunkien Twitter-käytäntöä kuvaa hyvin se, että otoksiin sisältyi vain vähän keskustelutviittejä: Tampere 15, Espoo 11, Oulu 0. Vuorovaikutteisuudesta kertoo myös muiden tviittien seuraaminen ja niiden jatkolähettäminen. Tampereella uudelleentviittauksia oli 35, Espoolla 50 ja Oululla 0. Verkostojen rakentaminen ei kaupunkien Twitter-toiminnassa painotu, vaan toistaiseksi pääpaino on yksisuuntaisessa tiedotteiden, tapahtumamainosten ja työpaikkailmoitusten jakamisessa.