Digimaailmoja on monenlaisia, ja sosiaalista mediaa ei pidä latistaa pelkäksi mainoskanavaksi. Asiantuntijoitakin kehotetaan usein markkinoimaan somessa itseään ja luomaan henkilöbrändiä. Mielestäni brändin luominen ei saa olla itsetarkoitus, vaan se syntyy hyvän sisällön sivutuotteena, jos on syntyäkseen. Sen sijaan rasittavaksi sometyrkyksi tullaan omien postauksien tilannetiedottomalla toistolla. Touhuhan muuttaa digitoiminnan merkityksettömäksi pilipalisaatioksi. Twitter esimerkiksi on liian hyödyllinen työkalu pelkäksi mainoskanavaksi. Se on asiantuntijan oppimisympäristö PLE, joka auttaa pysymään ajan tasalla oman alan tapahtumista. Asiantuntija tuo ympäristöön lisäarvoa jakamalla hyötysisältöjä ja tietämystä erikoisalastaan. Wikipedian arvostelijoille on tapana sanoa, että valittamisen sijaan kannattaa parantaa artikkeleita. Sama koskee sisällöntuotantoa muissakin verkkopalveluissa. Ei anneta markkinamiesten vallata sosiaalisen median hyötypalveluita.